Nyhed

Tre virksomheder med vidt forskellige digitaliseringsrejser kæmper om Prisen for Årets Digitale SMV:Omstilling 2021

Det bliver blandt virksomhederne The Army-Painter, Fresh.land og BCM Transtech, at vinderen af Prisen for Årets Digitale SMV:Omstilling 2021 skal findes. Vinderen kåres i februar af regeringens SMV:Board, som står i spidsen for SMV:Digital.

  • 10. januar 2022
  • Digitalisering og nye forretningsmodeller

Prisen for Årets Digitale SMV:Omstilling er en hyldest til de små og mellemstore virksomheder, som for alvor har taget den digitale omstilling til sig. Finalefeltet udgøres i år af tre virksomheder, som på hver deres måde har sat gang i den digitale omstilling med inspirerende resultater til følge. Samtidig er virksomhederne lykkedes med at inddrage medarbejderne i deres udvikling.

Forkvinde for SMV:Boardet, Evita Rosdahl:

”Årets finalister til prisen Årets digitale SMV:Omstilling 2021 er i særdeleshed, ligesom de foregående år, et fremragende eksempel på diversiteten af projekter og løsninger, et SMV:Digital forløb udmønter sig i. Forhåbentligt til stor inspiration for andre virksomheder. Årets udfordringer har skabt øget behov for nye afsætningskanaler og muligheder for at nå ud til kunderne ad anden vej, og netop her ser vi eksemplariske eksempler på, hvordan digital implementering åbner nye veje, for fortsat sikring, afsætning og vækst, samt forenkling af ellers tunge personbårne håndteringer.”

Hvem der vinder Prisen for Årets Digitale SMV:Omstilling 2021 offentliggøres i februar 2022.

Læs mere om prisen og se præsentationen af virksomhederne i de tre finalevideoer

Om finalevirksomhederne

De tre finalevirksomheder har gennemført en række forskellige digitale omstillingsprojekter: 

  • The Army-Painter fra Skanderborg har implementeret automatisering i produktionen samt forbedret deres tilstedeværelse på Amazon. Det har medført, at de på 8 måneder gik fra 20 ansatte til 72, og at de i 2020 fordoblede deres omsætning på alle markeder.
  • Fresh.land, som er placeret i København, har implementeret en ny e-handelsplatform, som forbinder landmanden med forbrugeren. Fresh.land gik i 2020 fra at sælge 10.000 kasser frugt om måneden til at sælge 100.000 kasser. Dermed blev deres omsætning 13-doblet i 2020 sammenlignet med 2019. 
  • BCM Transtech fra Broby på Fyn har udviklet et nyt system til visualisering af de lagerløsninger, som de sælger. Det har betydet, at virksomheden er vokset fra at have 20 ansatte til i dag at have over 40. Derudover kan de i år se frem til for første gang at sælge for over 80 mio. Kr.