Serviceattest ved udbud

Virksomheder skal medsende en serviceattest for at deltage i visse udbud. En serviceattest indeholder relevante oplysninger fra ATP, Skatteforvaltningen, Skifteretten og Kriminalregistret.

 

  • Opdateret 10. juli 2019

Du kan bestille en serviceattest til din virksomhed på Virk.

Erhvervsstyrelsen koordinerer indsamlingen af oplysninger fra andre offentlige myndigheder i forbindelse med virksomheders tilbud på offentlige udbud.

Ordningen skal sikre, at virksomhederne kun skal benytte én indgang til det offentlige ved indhentning af oplysninger, erklæringer m.v. til brug ved afgivelse af tilbud på offentlige udbud.

Erhvervsstyrelsen vil herefter kontakte de relevante myndigheder – dvs. ATP, Skifteretten, Skattestyrelsen samt Kriminalregistret.

Når oplysningerne er indhentet, udarbejder Erhvervsstyrelsen en offentlig "serviceattest" til virksomheden.

Behandling af serviceattest

Fra vi modtager din anmodning i korrekt udfyldt stand, tager det ca. 2 uger at udfærdige serviceattesten.

Pris for serviceattest

Det koster en serviceattest:

  • Serviceattest kr. 750,00 (10 stk. på 1 sprog med max. 2 interessenter/komplementarer)
  • Pr. yderligere 10 stk. kr. 200,00
  • Pr. yderligere sprog (10 stk. pr. sprog) kr. 200,00
  • Pr. yderligere interessent/komplementar kr. 200,00