Nyhed

The Army Painter vinder Prisen for Årets Digitale SMV:Omstilling 2021

The Army Painter har på inspirerende vis automatiseret deres produktionslinje og skabt en markant højere omsætning. Derfor har SMV:Boardet nu udpeget dem som vinder af prisen.

  • 3. februar 2022
  • Digitalisering og nye forretningsmodeller

I dag overrakte Evita Rosdal, forkvinde for SMV:Board, prisen til The Army Painter i Skanderborg. De vinder foran de øvrige nominerede, BCM Transtech og Fresh.land, der også har vist flotte resultater med digitalisering.

The Army Painter vinder dette års pris, da virksomheden har gennemgået en omfattende digitaliseringen, der er bredt funderet i virksomheden med fokus på både produktion, handel, varemærkehåndtering og eksport.

Forkvinde for SMV:Boardet, Evita Rosdahl, beskriver om vinderen:

”I en tid, hvor alt har været under forandring og udfordret af alverdens begrænsninger og forsyningsudfordringer, har The Army Painter formået at anvende situationen aldeles progressivt og ydermere styrke forretningens afsætningskanaler. De er gået fra manuel håndholdt produktion og et detail-salg via distributører, til i dag at have fuldautomatisk produktion, og eksporterer til kunder fra hele verdenen via bl.a. Amazon. The Army Painter er et rigtigt godt eksempel på, at automatisering og digitalisering medvirker til fastholdelse af arbejdspladser i Danmark, øger afsætning og markedsandel og er til stor inspiration for andre SMV’er”

Læs mere om vinderen og de nomineredes digitalisering og resultater

Hjælp til din virksomheds digitalisering

Prisen for Årets Digitale SMV:Omstilling uddeles af det regeringsnedsatte SMV:Board, som rådgiver SMV:Digital-programmet og udbreder kendskabet til programmet og viden om mulighederne forbundet med øget digitalisering hos SMV’er. SMV:Digital uddeler midler til små og mellemstore virksomheder, så de kan sætte gang i digitaliseringen. Dette arbejde er forankret i Erhvervsstyrelsen.

SMV:Digital har indtil videre i 2018-2021 uddelt 285 mio. kr. til mere end 2800 SMV’er for at fremme digital omstilling. 93 % af de deltagende virksomheder har investeret eller har planer om at investere i ny teknologi.
 
Læs mere om SMV:Digitals puljer for 2022