Tilmelding til webinar om dataetik i mediebranchen

På dette webinar præsenterer Danske Medier og Erhvervsstyrelsen deres erfaringer og tilbud omkring dataetik og giver et indblik i nye tal om, hvordan der allerede i dag arbejdes med dataetik i mediebranchen.

  • Opdateret 11. maj 2022

Tid og sted

  • Dato: Mandag den 16. maj fra kl. 9 til kl.11.
    Tilmeldingsfrist: Torsdag den 12. maj klokken 10.00
  • Sted: Webinaret afholdes online.
  • Deltagere: Der er intet max. antal deltagere

Udfyld formularen nederst på denne side, for at tilmelde dig til seminaret.

Program

Kl. 09:00-09:10     

Velkomst

Lars Bønløkke Lé, kontorchef i Erhvervsstyrelsen

Kl. 09:10-09:25

Hvor er mediebranchens medlemmer i dag i arbejdet med dataetik?

Thomas Gynild, Analysechef i Danske Medier

Kl. 09:25-09:50

Dataetik som kilde vil værdiskabelse

Kasper Lindskow, Head of Research and Innovation hos Ekstra Bladet JP/Politikens Hus

Kl. 09:50-10:00 

Pause

Kl. 10:00-10:25

Et indefra perspektiv på dataetik i praksis

Mette Rosendahl, Udviklingsdirektør hos Teknologiens Mediehus

Kl. 10:25-10:40

Hvad er D-mærket og hvordan kommer du i gang?

Mikael Jensen, Direktør hos D-mærket

Kl. 10:40-11:00

Værktøjer til at komme i gang med dataetik

Maria Landtved Kierkegaard, fuldmægtig. Erhvervsstyrelsen

Danske medievirksomheder er en branche, som i høj grad drager fordel af potentialerne ved øget dataanvendelse fx til personalisering af produkter til deres kunder. 

Den øgede brug af data og algoritmer går hånd i hånd med en række dataetiske dilemmaer, og det er afgørende at mennesket beholder hovedrollen. Opgaven kan være svær at løse for den enkelte virksomhed, og derfor har Danske Medier og Erhvervsstyrelsen igangsat et samarbejde som skal understøtte arbejdet med ansvarlig dataanvendelse i mediebranchen.

På dette webinar præsenterer Danske Medier og Erhvervsstyrelsen deres erfaringer og tilbud omkring dataetik og giver et indblik i nye tal om, hvordan der allerede i dag arbejdes med dataetik i mediebranchen.

Du kan også møde Kasper Lindskow, Ekstra Bladet JP/Politikens Hus, og Mette Rosendahl, Teknologiens Mediehus som fortæller om de muligheder og udfordringer dataetik kan afsted. 

Til slut kan du høre mere om D-mærket - Danmarks første certificeringsordning, som favner både it-sikkerhed og dataetik samt få et overblik over konkrete værktøjer, der hjælper virksomheder med at gribe dataetik an i praksis.

Tilmelding

Kontakt

Ring eller skriv til os, hvis du har spørgsmål til arrangementet.