Facebook LinkedIn Twitter Hvis du deler indholdet, vil udbyderen af servicen sætte en eller flere cookies på din computer.
Pressemeddelelse06.12.2013

Stor tilslutning til Danmarks Vækst- og Iværksætteruge

Emner: Vækst og iværksætteri

Mere end 20.000 deltog i de 257 arrangementer i Danmarks Vækst- og Iværksætteruge, som fandt sted i uge 47 over hele landet.

Danmarks Vækst- og Iværksætteruge foregik over hele landet fra den 18-22. november, hvor 257 arrangementer tiltrak mange potentielle iværksættere, selvstændige og vækstvirksomheder. Det største antal arrangementer i de seks år, der har været afholdt vækst- og iværksætteruge i Danmark. Foreløbig optælling viser, at 20.707 gjorde brug af tilbuddene i løbet af ugen.

Det største iværksætterarrangement var Danish Entrepreneurship Award, der samlede knap 5.000 studerende, undervisere og dommere i Fredericia til konkurrencer og fejringer. Det blev også afholdt verdensmesterskaberne for kreativt entreprenørskab med deltagelse af 40 lande. Flere arrangementer måtte melde udsolgt, og der var kø til bl.a. SKATs webinar, som var en af de meget populære events.

Vicedirektør Anders Hoffmann, Erhvervsstyrelsen:

Alle partnere og arrangører har ydet en stor indsats for at kunne præsentere et meget omfattende og alsidigt ugeprogram, der nåede op på langt over 200 arrangementer. Det vidner om en stor opbakning til kampagnen. At det så også er lykkedes at fastholde et højt deltagerniveau, viser at der er stort behov for en årlig kampagne der både skal inspirere flere til at tage springet og få etablerede virksomheder i solide vækstforløb. Vi foretager som altid en grundig evaluering af effekterne, så vi kan sikre endnu mere effekt næste år.

I 2014 vil Danmarks Vækst- og Iværksætteruge igen blive afholdt i uge 47 - fra den 17- 21. november 2014.

Yderligere oplysninger

Kontaktperson: Projektleder Katja Marcuslund, 35 29 19 72 katmar@erst.dk

Fakta: Om Danmarks Vækst- og Iværksætteruge

  • Erhvervs- og Vækstministeriet står bag Danmarks Vækst- og Iværksætter-uge, der sammen med 34 private og offentlige partnere sætter fokus på potentielle vækstområder, der kan skabe job og økonomisk vækst.
  • Kampagnen er en del af Global Entrepreneurship Week, som i 2013 fandt sted i 140 lande for sjette år, og som Kauffman Foundation står bag.
  • Et helt centralt element i den danske kampagne er de mange arrangementer, som blev tilbudt i uge 47, den 18 – 22. november 2013 over hele landet.
  • Kampagnen skal inspirerer unge som gamle, iværksættere som etablerede erhvervsfolk gennem lokale, regionale, nationale og internationale arrangementer Arrangementerne skal bidrage til, at nystartede virksomheder kommer godt i gang, og at etablerede virksomheder kommer i solide vækstforløb.