Facebook LinkedIn Twitter Hvis du deler indholdet, vil udbyderen af servicen sætte en eller flere cookies på din computer.
billede fra EXPO 2012

Resultater EXPO 2012

Yeosu, Sydkorea

93 dage fra den 12. maj - 12. august 2012

Tema: Levende hav og kyst

Indsats: Dansk deltagelse i EXPO 2012 Yeosu, Sydkorea var en naturlig videreførelse på de gode markedsføringsresultater Danmark opnåede under EXPO 2010 i Shanghai.

Målgruppe: Lokale og internationale beslutningstagere, erhvervsdelegationer og medier samt lokalbefolkningen.

Den danske pavillon med titlen Denmark // Horizon præsenterede cases om bæredygtige energikilder og transportformer, innovativt og bæredygtigt udnyttelse af vores vandressourcer samt kreativitet og innovation.

Very-Basic-Globe-icon-blaa

104 lande og internationale organisationer

børn-i-blå-med-tyrkis-balon

8,2 millioner besøgende
821.000 personer besøgte den danske pavillon

Succesfuldt offentligt-privat partnerskab mellem:
Erhvervs- og vækstministeriet,
4 hovedpartnere og
20 udstillingspartnere

budget

Det samlede budget udgjorde 16 mio. kr

92 % af de besøgende forlod pavillonen med et positivt indtryk.
84 % af de besøgende vurderede, at det overordnet tema var godt integreret i det danske udstillingsindhold.

Glade-mennesker-blaa

VIP besøg:
4 danske højniveau VIP besøg
6 sydkoreanske højniveau VIP besøg
216 indkommende easy access og 162 guidede ture
I alt blev 860 VIPs budt velkommen
108 udgående easy access ture for 341 personer

 

Mediedækning

82

danske nyheder

95

udenlandske nyheder
72 koreanske
23 internationale

skærm

77 online nyheder

11 TV & radio indslag

Magazine-blaa-med-omvendt-tyrkis

7 artikler i aviser og magasiner