Facebook LinkedIn Twitter Hvis du deler indholdet, vil udbyderen af servicen sætte en eller flere cookies på din computer.
Nyhed22.12.2014

CSR-drejebog: fra initiativ til strategi

Emner: Virksomhed og erhverv

Ny trin-for-trin drejebog til små og mellemstore virksomheder hjælper strategier for samfundsansvar på vej.

Danske virksomheder kan skabe værdi for både forretning, miljø og mennesker. Erhvervsstyrelsens nye drejebog viser trin for trin, hvordan en virksomhed kan gå fra enkeltstående initiativer til en samlet strategi for samfundsansvar.

Mange danske små og mellemstore virksomheder har allerede taget en række initiativer inden for Corporate Social Responsibility (CSR) - måske et miljøprojekt, et lokalt sponsorat eller fokus på medarbejdernes trivsel. Men ikke alle steder er indsatsen systematisk og koblet til virksomhedens strategi, hvilket er ærgerligt, for det er her, CSR-indsatsen for alvor giver forretningsmæssig værdi.

Erhvervsstyrelsens drejebog er lavet for at hjælpe små og mellemstore virksomheder med at tage deres samfundsansvar op på et nyt niveau - fra spredte initiativer til en strategisk og systematisk indsats, der giver værdi på bundlinjen.

Drejebogen bygger på erfaringerne fra et forløb i 12 danske virksomheder. Formålet med pilotprojektet er at styrke de små og mellemstore virksomheders arbejde med CSR for at gøre den enkelte virksomhed i stand til at arbejde mere systematisk og strategisk med samfundsansvar og samtidig fokusere på de områder, hvor både virksomheden og samfundet får mest ud af indsatsen. Ud over drejebogen er der lavet en case-samling med erfaringerne fra de deltagende virksomheder i en selvstændig publikation.

Læs mere og download drejebogen på samfundsansvar.dk